Oprava poškozených autoskel - Instalace výdejního stojanu v místě poškození
3. Naplňte dávkovač několika kapkami pryskyřice. Množství pryskyřice závisí na velikosti poškození. Láhev s pryskyřicí rychle vložíme do krabičky, protože pryskyřice není odolná vůči UV záření.
Poté zašroubujte píst dávkovače, dokud neucítíte odpor, a nechte jej několik (3-5) minut. Během této doby se do trhlin pod vysokým tlakem vtlačí tekutá pryskyřice.
Potom pomalu odšroubujte píst z dávkovače, dokud neuslyšíte zřetelné cvaknutí. Toto je efekt přeskakování závitu a znamená to, že píst je zcela vyšroubován. Podtlak vytvořený v dávkovači však neumožňuje vyjmutí pístu. Tento podtlak vytahuje vzduch z mezer, dokud se mezi mezerami nevytvoří podtlak. Píst necháme v této poloze několik minut.
Potom pomalu znovu zašroubujte píst dávkovače, dokud neucítíte odpor a sledujte, jak pryskyřice vtéká do mezer a důkladně je vyplňuje. K tomu nám pomáhá zrcadlo namontované na vnitřní straně okna. Správného napětí je dosaženo, když je střed poškození zevnitř jasný.
4. Po naplnění poškozeného místa pryskyřicí sejměte dávkovač s rukojetí a ihned přiložte předem připravenou krycí fólii, aby se do opravovaného místa nedostal vzduch.
5. Na opravené místo umístěte UV lampu a nechte asi 10 minut působit, dokud pryskyřice neztvrdne. Po vyjmutí lampy odstraňte přebytečnou pryskyřici pomocí žiletky nebo vyměnitelné škrabky. Čepel posuneme po opravovaném místě pod úhlem 90°, pečlivě uhladíme a následně vyleštíme.
Po úplném zaplnění poškození se ozáří (obr. 4) lampou vyzařující paprsky v ultrafialovém A pásmu (tzv. UV-A o vlnové délce 320-380 nm) za účelem vysušení (vytvrzení) pryskyřice pod tlakem.
Oprava čelního skla není oprava bez stopy. Tam, kde byla pryskyřice zavedena, bude vždy viditelná malá stopa a také mohou zůstat nenápadná místa v podobě tenkých tmavých čar, kam se pryskyřice nedostala. Oprava je jednorázová. Pokud se provede nesprávně, nelze jej opravit.
Jeho správné provedení a použití kvalitních přípravků však umožňuje poskytnutí záruky. Prasklina by se sama od sebe neměla opakovat. Výhodou opravy drobných poškození čelního skla je, že vůz je ihned po opravě připraven k jízdě.
V česku je s tím právní problém, protože naše předpisy nebyly náležitě přizpůsobeny evropským. Stále z nich tedy vyplývá, že jediným povoleným způsobem opravy poškození skla je jeho kompletní výměna.
Také podle zahraničních předpisů může být tento typ opravy nepřijatelný i v případě malých závad, pokud je poškozené místo v trvalém zorném poli řidiče, tedy u osobních automobilů v zóně široké 22 cm, umístěné symetricky vzhledem ke sloupku řízení.
Jeho horní a dolní hranice jsou určeny oblastí činnosti stěračů. U velkých užitkových vozidel má tato zóna tvar čtverce o stranách 22 cm se středem umístěným ve výšce 70 cm od povrchu nezatíženého sedadla řidiče.
Oprava poškozených autoskel
Ceny, info zde: https://www.skloopravy.cz/oprava-autoskel